Stort intresse för nyproducerade lägenheter på Kyrkvägen 8 på Björkö

Centralt på Björkö och mitt i skärgården producerar Öckerö Fastigheter just nu 39 nya hyreslägenheter. Lägenheterna ligger på Kyrkvägen 8 och är en del av Öckerö kommuns satsning på fler bostäder för att möta upp behovet av hyresrätter och bostadsrätter. Anmäl ditt intresse senast 15 december!

Hans Andréasson, VD på Öckerö Fastigheter

Nu är det bara några dagar kvar för att anmäla intresse till lägenheterna på Kyrkvägen 8 och vi är nyfikna på hur det går. Hans Andréasson, VD på Öckerö Fastigheter berättar mer:

Hur är intresset för lägenheterna på Kyrkvägen 8?

Intresset är stort och vi har många sökande som är intresserade av att få hyra en lägenhet. De lägenheter som hittills varit störst tryck på är de lite större lägenheterna.

Vem har möjlighet att få en av lägenheterna?

Det är antalet ködagar hos BoPlats som avgör vem som tilldelas ett kontrakt för en lägenhet. De som stod i Öckerö Fastigheters bostadskö innan administrationen flyttades till BoPlats har alltid förtur före övriga i BoPlats kö. För nio av lägenheterna har även du som är folkbokförd i Öckerö kommun förtur. Lägenheterna ska vara en stadigvarande boplats för den som bosätter sig här.

Vilka storlekar på lägenheter finns?

Lägenheterna är i varierande storlek från 1 rum och kök till 4 rum och kök. Lägenheterna som är 1,5; 2:or; 3:or och 4:or har balkong eller uteplats.

Vad är det bästa med lägenheterna?

Det är området runtomkring, centralt på Björkö och mitt i skärgården. Som boende har du nära till förskola och skola, vårdcentral, hamn, matbutik och kollektivtrafik. Det är ett barn- och familjevänligt område med ett perfekt läge!

Det är även ett modernt boende med de vanliga bekvämligheterna och funktionerna som går att förvänta sig. Husen är byggda med ett hållbart tänk. Här finns bland annat solceller på flera av taken och laddmöjligheter för elbilar på parkeringsplatserna. I området finns även cykelparkering under tak.

Om du är intresserad så anmäl dig senast 15 december!

Ansök på BoPlats webbplats Länk till annan webbplats.

Information hos Öckerö Fastigheter om lägenheterna Länk till annan webbplats.

Är du intresserad av en lägenhet? Kika gärna in hur de ser ut:

Vy över området.

Vardagsrum i en lägenhet med 3 rum och kök.

Kök i en lägenhet med 3 rum och kök.

Badrum i en lägenhet med 3 rum och kök.