Ansök om tillstånd hos polisen

Inför våren och sommaren är det många som söker olika slags tillstånd hos polisen. Oavsett vad ditt tillstånd gäller är det viktigt att ansöka i god tid. Här hittar du mer information om hur ansökan går till och vad kommunens roll är vid en ansökan om tillstånd hos polisen.

Hur ansöker jag om tillstånd för offentlig tillställning eller allmän sammankomst?

Till polisen.se: Tillstånd söka Länk till annan webbplats.

Vad är kommunens roll vid en ansökan om tillstånd?

En ansökan om en allmän sammankomst eller offentlig tillställning kan behöva skickas till kommunen eller andra berörda myndigheter för synpunkter innan polisen fattar beslut.

Behöver jag söka tillstånd för att anordna en påskfyr?

Enligt ordningslagen är påskfyrar en tillstånds- eller anmälningspliktig tillställning. Du behöver söka tillstånd för att anordna en påskfyr.

Vem kan jag kontakta om jag har frågor?

Du kan kontakta polisen vid frågor om ditt evenemang, läs mer på polisen.se Länk till annan webbplats. eller kontakta polisen på telefonnumret 11414.