Checklista

Checklista för att lämna anbud:

  • Läs noga igenom alla specifikationer och krav så att du vet vad som gäller.
  • Säkerställ att alla uppgifter och frågor är besvarade och att du har följt instruktionerna i upphandlingsdokumenten. Du har mycket begränsade möjligheter att komplettera efter att du har skickat in ditt anbud.
  • Kontrollera att du uppfyller alla villkor och krav.
  • Kvalitetssäkra ditt dokument. Har du kunnat visa att du uppfyller alla krav?
  • Se till att rätt person har undertecknat anbudet om det är ett anbud som behöver signeras.
  • Lämna inte in eller dela mer underlag, information och material än vi frågar efter.
  • Det är viktigt att du ställer frågor om något är otydligt eller om du inte förstår eller om något verkar konstigt i upphandlingen. Använd frågor & svar-funktionen i upphandlingsverktyget för att ställa frågor om upphandlingen. Både frågor och svar publiceras och kan ses av alla, men avsändaren är anonym för övriga anbudsgivare.
  • Viktigast av allt: Skicka in anbudet innan tiden går ut!

Senast uppdaterad:

Publicerad: