Efter att anbud lämnats
Tidigare i guiden visade vi hur en typisk ramavtalsupphandling i Öckerö kommun kan se ut. Här kommer en kort repetition av det som händer efter att sista datum för att lämna anbud har passerat.
Utvärderingen
När sista datum för inlämning har passerat börjar vi utvärderingen. Hur lång tid det tar beror dels på hur många anbud och hur mycket dokumentation som har kommit in och dels på vilken utvärderingsmetod vi använder oss av.
Tilldelningsbeslut
När utvärderingen är färdig fattar vi ett tilldelningsbeslut. Det skickas till samtliga anbudsgivare.
Beslutet innehåller information om vilken eller vilka leverantörer som har tilldelats avtal samt en motivering.
Teckna avtal
När avtalsspärren löpt ut tecknar vi avtal med vinnande anbudsgivare. Nu kan kontrakterade leverantörer göra affärer med kommunens verksamheter enligt avtal.
Kontakt
Vänd dig till kommunservice oavsett vad din fråga eller ditt ärende gäller.
Öckerö kommunservice
Telefon: 031-97 62 00
E-post: kommun@ockero.se
Besöksadress
Sockenvägen 13
Öckerö
Postadress
Öckerö kommun
475 80 Öckerö