Studentfirande i ny form

Utbildningscheferna med ansvar för de kommunala gymnasieskolorna i Göteborgsregionen har gemensamt fattat beslut om att ställa in allt traditionellt studentfirande i form av utspring och stora folksamlingar. Bakgrunden är att gymnasieskolorna bedömer att ett traditionellt firande inte kan arrangeras utan risk för smittspridning av coronaviruset.

Även om Göteborgsregionen har en gemensam övergripande strategi kommer detaljerna beslutas av varje enskild kommun.  I Öckerö kommun kommer det inte bli en traditionell studentavslutning med utspring vid Nimbus.

Vi undersöker möjligheterna att arrangera en studentavslutning i mindre skala, troligtvis klassvis. Studentavslutningen planeras nu tillsammans med studentkommittén och vi återkommer med mer information om datum och tider för de som berörs, säger Stefan Carmesund, rektor för Öckerö seglande gymnasieskola.

Mer information

Pressmeddelande: Studentfirande i Göteborgsregionen inställt Länk till annan webbplats.

Samlad information om coronaviruset och covid-19

ockero.se/virus hittar du samlad information om hur kommunala verksamheter påverkas av coronaviruset och covid-19. Där hittar du även länkar till uppdaterad och säkerställd information från ansvariga myndigheter