Är du gymnasieelev och vill hämta lagad lunch i ett av våra skolkök?

Gymnasieelever folkbokförda i Öckerö kommun kan nu hämta mat i en medhavd matlåda på tre av kommunens grundskolor.

Elever kan anmäla sitt intresse via e-tjänsten Beställning av skollunch för gymnasieelever Länk till annan webbplats.. Anmälan är bindande och eleven måste hämta sin lunch varje dag mellan kl 12.30 och 13.00 på Brattebergsskolan på Öckerö, Hedens skola på Hönö eller Västergårdsby på Björkö.

Lunchen kan enbart hämtas ut av eleven själv. Busskort, skolkort eller legitimation krävs för att kunna hämta maten.

Samlad information om coronaviruset och covid-19

ockero.se/virus hittar du samlad information om hur kommunala verksamheter påverkas av coronaviruset och covid-19. Där hittar du även länkar till uppdaterad och säkerställd information från ansvariga myndigheter