Invigning av Öckerös Legal Graffitti Wall

Välkommen på invigningen av kommunens legal graffitti wall den 10 november kl 17.00.

Konstnären Henrietta Kozica vid Hedens idrottshall 2019

Öckerös nya legal grafitti wall är ett resultat av ett medborgarförslag som inkom till kommunen 2020. Väggen vid Fritidsgården på Öckerö är en plats där unga som vuxna, traditionella konstnärer som graffittimålare kan mötas och skapa konst med allmänheten som publik.

Invigning

Torsdag den 10 november kl 17.00 invigs väggen. Under invigningen är alla välkomna att måla. Det kommer att finnas en konstnär från nätverket Streetcorner på plats att hjälpa till samt färg att använda för att skapa konst.

Inbjudan till invigningen av Legal Graffitti Wall Öckerö Pdf, 2.3 MB.

Elever deltar i workshop med konstnär

Inför invigningen kommer elever från klass 5A på Bratteberg vara med på en workshop på Öckerö fritidsgård tillsammans med konstnären från Streetcorner. Eleverna kommer att få lära sig olika tekniker och måla på väggen. Alla skolor fick anmäla sitt intresse att vara med på workshopen. Klass 5A på Bratteberg lottades fram som vinnare av aktiviteten som utförs i samverkan med Skapande skola.