Gull-Britt Eide slutar som kommundirektör i Öckerö kommun

Gull-Britt Eide har fått en ny tjänst som kommundirektör i Lerums kommun och slutar därför som kommundirektör i Öckerö kommun i slutet av mars. Från och med 1 april blir Anna Dannjé Brocker tillförordnad kommundirektör fram tills dess att en ny kommundirektör tillträder.

Gull-Britt Eide

Det har varit en utvecklande och rolig tid i Öckerö kommun. Vi har arbetat med bland annat struktur, stora projekt, styrning och ekonomi med en ambition att förenkla, utan att tappa fokus på helhetsperspektivet. Tillsammans har vi lagt en grund inom många områden. Jag ser många positiva effekter av det vi åstadkommit gemensamt, säger Gull-Britt Eide, kommundirektör.

Gull-Britt Eide slutar som kommundirektör i Öckerö kommun i slutet av mars och tillträder sin nya tjänst i slutet av april. Tillförordnad kommundirektör från och med 1 april fram tills dess att en ny kommundirektör tillträder blir Anna Dannjé Brocker, verksamhetschef för Styr och stöd.

Under de år Gull-Britt verkat i Öckerö har hon stått i spetsen för att utveckla kommunens organisation och verksamhet. Resultatet kommer att vara till stor nytta under lång tid även efter att hon slutat, säger Jan Utbult, kommunstyrelsens ordförande.

Han fortsätter:
Vi är väldigt glada för den tid vi har fått förmånen att ha Gull-Britt Eide som kommundirektör i Öckerö kommun och önskar henne lycka till på det nya uppdraget i Lerums kommun.

Processen för att rekrytera en ny kommundirektör startar inom kort.