Ny ordförande för barn- och utbildningsnämnden från och med 1 oktober

Från och med 1 oktober blir Eva Wallin ny ordförande för barn- och utbildningsnämnden. Beslutet togs på kommunfullmäktige 10 september.

Bilden visar Martina Kjellqvist, ordförande för barn- och utbildningsnämnden fram till 1 oktober; Katarina Lindgren, skolchef i Öckerö kommun; Eva Wallin, ny ordförande i barn- och utbildningsnämnden från och med 1 oktober. De håller i varsitt regnbågsfärgat paraply.

Från vänster: Martina Kjellqvist, nuvarande ordförande för barn och utbildningsnämnden; Katarina Lindgren, skolchef i Öckerö kommun; Eva Wallin, ny ordförande i barn- och utbildningsnämnden från och med 1 oktober.

Eva Wallin tar över posten som ordförande i barn- och utbildningsnämnden efter Martina Kjellqvist. Eva Wallin blir ersättare i kommunstyrelsen och Martina Lindqvist blir ny 1:e vice ordförande i kommunfullmäktige. Martina Kjellqvist fortsätter som ledamot i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.