Öppet hus Ukraina

Fredag den 8 april mellan 10-11 välkomnar vi ukrainska flyktingar till information om kommunens verksamheter. Representanter från öppna förskolan, förskolan, grundskolan, socialkontoret, etableringsenheten, arbetsmarknadsenheten samt bibliotek, föreningssamordnare och fritidsgården kommer att finnas på plats tillsammans med tolk.

Det här är ett första tillfälle för öppet hus. Planen är att varannan fredag mellan 10-11 ha öppet hus och samla olika verksamheter på ett och samma ställe tillsammans med tolk för att ge information om kommunens verksamheter, svara på frågor och erbjuda en mötesplats för att knyta kontakter.

Sprid gärna informationen till flyktingar från ukraina som du möter i samhället som kan vara intresserade av att komma på öppet hus.

Plats:

Navet, Sockenvägen 4, Öckerö

Tid:

Fredagar jämna veckor kl. 10.00-11.00

För vem:

Ukrainska flyktingar boende i Öckerö kommun