Nu startar Krisberedskapsveckan - Gå tipspromenad och vinn en egen krislåda

Öckerö kommun uppmärksammar Krisberedskapsveckan som börjar idag. Under hela veckan anordnar kommunen en tipspromenad på temat "Den egna beredskapen". Du som deltar har chans att vinna en egen krislåda.

Krisberedskapsveckan är en årlig nationell kampanj som samordnas av Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). Genom att öka människors kunskap om hur vi påverkas av, och kan förbereda oss inför, olika samhällskriser stärker vi vår gemensamma beredskap och säkerhet.

Krisberedskapsveckan genomförs alltid vecka 39 i hela landet. I år pågår den från 26 september till 2 oktober. Årets tema är mat.

Tipspromenad med chans att vinna krislåda

Under hela veckan anordnar Öckerö kommun en tipspromenad på temat "Den egna beredskapen". Tipspromenaden finns på Navet Öckerö bibliotek, Buröfärjans passagerarutrymme samt i passagerarutrymmet på vita färjan linje 296.

Tipspromenaden innehåller frågor för både vuxna och barn. Vinnarna som utses efter krisberedskapsveckans slut, vinner en egen krislåda.

Försvarsutbildarna på Öckerö bibliotek

Den 29 och 30 september kl. 12-18, kommer representanter för den frivilliga resursgruppen Försvarsutbildarna finnas på plats på Öckerö bibliotek för att prata krisberedskap och tipsa om vad man kan eller bör ha i sin egen krislåda.

Nya tips och råd varje dag

Välkommen att ta del av nya tips och råd varje dag under veckan på

Krisberedskapsveckan 2022 | Öckerö (ockero.se) Länk till annan webbplats. samt på kommunens Facebooksida.

Länk till MSB:
MSB – Myndigheten för samhällsskydd och beredskap Länk till annan webbplats.