Vinnare utsedd i markanvisningstävling för spahotell på Öckerö

Grattis till Winn, Tornstaden, Krook och Tjäder som har utsetts till vinnare av markanvisningstävlingen för Norra Långesands spahotell på kommunstyrelsens sammanträde 27 september.

En enig kommunstyrelse fattade idag beslut om att utse anbudet från Winn, Tornstaden, Krook och Tjäder till vinnare i markanvisningstävlingen för ett spahotell på norra Öckerö, väster om Hälsöbron.

Tävlingen, som pågick under sommaren har utvärderats av förvaltningsorganisationen inför dagens beslut. Tre anbudsgivare deltog. Öckerö kommun vill rikta ett stort tack till samtliga deltagare som önskas välkomna åter i framtida tävlingar.

Nu förestår en gemensam process där Öckerö kommun tillsammans med Winn, Tornstaden, Krook och Tjäder ska förbereda för byggstart kring 2023-2024.

För Öckerö kommun är detta en samhällsutveckling i önskad riktning och ett spännande tillskott vad gäller både besöksnäring, upplevelser och arbetstillfällen.

Tjänsteskrivelse Långesand markanvisningstävling och Redovisning Markanvisningstävling för Spa-hotell Långesand Länk till annan webbplats.