Enkät inför medborgarlöfte 2023

Vad är viktigt för dig som bor och verkar i kommunen för att du ska känna dig trygg och säker?

Öckerö kommun och lokalpolisområde Hisingen ger årligen kommunens invånare medborgarlöften. Medborgarlöften handlar om gemensamma åtgärder, vilka ska hantera lokala problem, öka tryggheten och minska brottsligheten inom ett område under ett verksamhetsår.

Var med och påverka!

Var med och påverka 2023 års medborgarlöfte genom att göra din röst hörd och svara på enkäten.

Svara digitalt

Svara på några frågor om trygghet. Enkäten går att besvara under en månad, från och med 24 oktober till och med 24 november.

Till enkäten: https://minasidor.ockero.se/trygghet Länk till annan webbplats.

Svara personligen

Du har även möjlighet att ge dina synpunkter till oss personligen. Representanter från Öckerö kommun, polisen och färjerederiet samt Connectbus finns på följande platser:

Datum: måndag 24 oktober
Hönö:
Ica Supermarket, kl. 16.00 – 17.30

Björkö: Ica Nära, kl. 18.00 – 19.00

Mer information

För mer information, kontakta kommunpolis Martin Kallas, säkerhetschef Andreas Alderblad eller folkhälsoutvecklare Linn Wass, tel: 031-97 62 00.