En julgåva till BRIS

Varje år stödjer Öckerö kommun en hjälporganisation i stället för att skicka julkort. I år skänker kommunen 5 000 kronor till BRIS, Barnens rätt i samhället.

För många barn är julen en enda lång väntan - på att den ska vara över. BRIS ger stöd åt barn varje dag dygnet runt, även på julafton.

BRIS för barn och ung

Du som är under 18 år och behöver stöd kan vända dig till BRIS för att prata med en Briskurator. Det finns flera kontaktvägar. Man kan ringa på nummer 116 11 eller chatta och mejla via webben Prata med oss | Bris - Barnens Rätt i Samhället Länk till annan webbplats.

Det finns även en stödlinje på Ukrainska.

BRIS har alltid öppet för dig som behöver stöd - även på natten.

BRIS vuxentelefon

Du som är vuxen och har frågor eller känner oro för ett barn eller ung vuxen, kan också höra av dig till BRIS. Välkommen att kontakta BRIS vuxentelefon om barn, 077 – 150 50 50. Öppettider: vardagar 9 – 12.

Du kan också få stöd på arabiska, 077 – 448 09 00. Öppettider: tisdag – torsdag 9–12.

Det finns också en stödlinje på Ukrainska.

Bris vuxentelefon | Bris - Barnens Rätt i Samhället Länk till annan webbplats.