Markanvisningstävling för trygghetsboende på Hönö avgjord

Grattis till F O Peterson & Söner byggnads AB som har utsetts till vinnare av markanvisningstävlingen för trygghetsboende och hyresrätter i Nästås på Hönö på kommunstyrelsens sammanträde 20 december.

Visionsbild från vinnande tävlingsbidrag.

En enig kommunstyrelse fattade idag beslut om att utse anbudet från F O Peterson & Söner byggnads AB till vinnare i markanvisningstävlingen för ett trygghetsboende och hyreslägenheter på centrala Hönö i området Nästås.

I tävlingen deltog endast två anbudsgivare men båda anbudens tävlingsbidrag var mycket välgjorda vilket krävde en grundlig utvärdering av kommunförvaltningen.

Öckerö kommun vill tacka båda tävlingsdeltagarna och önska välkomna åter i framtida tävlingar.

Viktigt tillskott på bostadsmarknaden

Den planerade bebyggelsen är ett viktigt tillskott på bostadsmarknaden i kommunen och processen fortsätter nu gemensamt mellan Öckerö kommun och F O Peterson & Söner byggnads AB för att utvecklingen av Näståsområdet ska bli så bra som möjligt.

Läs mer om tävlingsprocessen och resultatet här:
Redovisning av tävlingens process och resultat Pdf, 254.2 kB.