Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Vill du vara med på rörelseträning utomhus som är anpassad för dig?

Kanske är du ny i en träningsform, senior, rehabiliterar dig eller gillar du att träna i ett ostressat tempo? På våra tillfällen har du möjlighet att anpassa träningen till dina förutsättningar. Du får extra mycket guidning och tid att hitta rätt i varje övning. Vi fokuserar på balans, smidighet och funktion.

Badstege från klippor vid havet. Text 450x850 pixlar.

Träningen är lätt ansträngande och passar dig som har en nedsatt kondition.

Vi har träningspassen utomhus. Under träningen håller vi avstånd och delar inte redskap för att minska risken för smittspridning. Det kommer finnas handsprit på plats. Vi följer råd och rekommendationer från ansvariga myndigheter och anpassar verksamheten vid behov.

När?

Vi startar vecka 14 och håller på fram till vecka 25.

Tisdag klockan 10-11: Aktivitetsslingan med promenad eller stavgång och styrka.

Torsdag klockan 10-11: Balans, smidighet, och styrka.

Var?

Vi träffas på Prästängens parkering, Öckerö.

Kläder?

Smidiga kläder efter väder.

Kostnad?

Ingen kostnad.

Effekten av träning

Effekten av träning och fysisk aktivitet är enorm och påverkar hela kroppen positivt. Direkt efter motionen höjer du din sinnesstämning och du får en direkt effekt på smärtlindring i kroppen, blodtrycket och stressnivåerna sjunker och du sover bättre. Hälsoeffekten av regelbunden fysisk aktivitet är stor oavsett hur gammal du är och oavsett om det handlar om muskelstyrka, balans eller kondition. Känslan av att känna sig piggare, gladare och starkare ökar självkänslan och tilltron till sin egen förmåga stärks.

Senast uppdaterad: 2021-03-30 08.44

Publicerad: 2021-03-24 09.00