Statsminister Stefan Löfven uppmärksammar frivilliginsatser i Öckerö kommun

Under ett digitalt möte i förmiddags uppmärksammade statsminister Stefan Löfven insatser för att hjälpa och stötta människor under coronapandemin. En av de insatser som uppmärksammades var frivilliginsatserna i Öckerö kommun. Frivilliginsatserna är ett samarbete mellan Öckerö kommun och Öckerö församling (Svenska kyrkan) med stöd av frikyrkorna för att ge hjälp till personer i riskgrupp.

Karolina Sandros, präst i Öckerö församling, Svenska kyrkan

Karolina Sandros, präst och samordnare för frivilliginsatserna i Öckerö församling, Svenska kyrkan.

Under mötet deltog Karolina Sandros, präst och samordnare från Öckerö församling (Svenska kyrkan) för frivilliginsatserna:

Kul att vi blir uppmärksammade av statsministern för vårt gemensamma arbete här ute! Statsministern var genuint intresserad av insatserna som togs upp under mötet och poängterade hur betydelsefulla insatserna är för Sverige.

Vi pratade bland annat om hur bra samordningen fungerat mellan alla medverkande och hur våra volontärer stöttat och hjälpt personer i kommunen. Jag berättade även om när vi gjorde om Hönö församlingshem till en förklädesfabrik något som statsministern tyckte var ett kreativt och bra projekt. Ett bra exempel på hur vårt samhälle har ställt om, istället för ställt in.

Öckerö kommun: Få hjälp eller hjälp andra

Svenska kyrkan: Covid-19: fortsatta frivilliginsatser i samarbete med Öckerö kommun Länk till annan webbplats.