Kommunens POSOM-grupp är aktiverad till följd av söndagens tragiska händelse

Under söndagen avled en man på Öckerö. Det har skrivits om händelsen i massmedia och vi går därför ut med kort information om vad kommunen och skolorna gör. Med anledning av händelsen aktiverades kommunens POSOM-grupp under söndagen.

Vi kommer under dagen att informera om händelsen på berörda skolor. Lärare och elevhälsa finns tillgängliga för att möta barnens frågor och eventuella reaktioner.

Om du upplever att du behöver prata med någon så har vi samlat telefonnummer och länkar dit du kan vända dig.

Vart kan jag vända mig om jag behöver stöd?

Kommunservice

Kommunservice kan du kontakta om du inte vet vem i kommunen som du kan få hjälp av. De vägleder dig och kan hjälpa dig att komma i kontakt med rätt person.

Kontaka kommunservice 031-976200

Svenska kyrkan

Hos svenska kyrkan finns det utbildad personal som lyssnar och ger råd och stöd. Mariakyrkan kommer att vara öppen och bemannad mellan kl 17.00-19.30 för den som vill tända ett ljus eller samtala med någon. Karolina Sandros är kontaktperson för Svenska kyrkan 070-993 20 01

1177 - Vårdcentralen

Kontakta din vårdcentral eller ring 1177 för råd och stöd. På 1177 vårdguiden finns det information information om hur du kan möta barn som mår dåligt. När barn mår dåligt - 1177 Vårdguiden Länk till annan webbplats.

BRIS

Har du som vuxen frågor eller funderingar som rör barn och unga kan du kontakta Bris.

Bris - Barnens Rätt i Samhället Länk till annan webbplats.