Öckerö kommuns drogförebyggare pratar framgångsfaktorer på Socionomdagarna

Christine Hummelblad, folkhälsovetare, Håkan Fransson, socionom och Linda Apelqvist, alla tre drogförebyggare i Öckerö kommun, gästar Socionomdagarna 22-23 november för att presentera kommunens arbete och prata framgångsfaktorer i det drogförebyggande arbetet.

Drogförebyggarna Linda Apelqvist, Håkan Fransson och Christine Hummelblad, från Öckerö kommun föreläser om framgångsfaktorer i det drogförebyggande arbetet och presenterar kommunens arbete i sin utställningsmonter på Socionomdagarna 2022.

För 18 :e gången i ordningen arrangeras Socionomdagarna. I år går mässan av stapeln 22-23 november i Älvsjö. För första gången deltar Öckerö kommun som utställare med en egen monter för att informera om kommunens drogförebyggande arbete. Förutom att medverka som utställare, ska de tre drogförebyggarna från Öckerö kommun även föreläsa om framgångsfaktorer på temat: Har det drogförebyggande arbetet någon effekt?

Läs mer här om föreläsningen och om Socionomdagarna:

Socialtjänstens förebyggande ansvar. Har det drogförebyggande arbetet någon effekt? | Socionomdagarna Länk till annan webbplats.

Socionomdagarna | Den självklara mötesplatsen för det senaste inom kvalificerat socialt arbete Länk till annan webbplats.