Mini-Maria finns nu även online

Mini-Maria vänder sig till ungdomar och unga vuxna upp till 21 år, i Öckerö kommun och Göteborg, som har frågor eller bekymmer kopplade till alkohol eller droger, samt deras föräldrar eller anhöriga. Nu finns tjänsten även online. Du kan vara anonym om du vill.

Appen Mini-Maria online

Foto: Louise Bergman, Ines Sebalj

Mini-Maria online

Mini- Maria finns numera även online när det passar dig och erbjuder drop-in måndag – torsdag. Personalen svarar på dina frågor och kan hjälpa dig att tänka igenom din situation. Ladda ner appen eller besök via dator: Mitt vårdmöte-Mini-Maria online Länk till annan webbplats.

Mini- Maria Online är för dig som:

• Är under 21 år
  • Har frågor eller bekymmer som rör droger eller alkohol
  • Bor i Göteborg eller Öckerö kommun
  • Är närstående till ungdomar i vår målgrupp

Om Mini-Maria Göteborg

Mini-Maria Göteborg Länk till annan webbplats. är en verksamhet som vänder sig till ungdomar och unga vuxna upp till 21 år som har frågor eller bekymmer kopplade till alkohol eller droger samt deras föräldrar eller anhöriga. På de tre mottagningarna arbetar socionomer, sjuksköterskor, psykologer och läkare som erbjuder råd, stöd och behandling till ungdomar, familj och nätverk. Mini-Maria Göteborg är ett samarbete mellan Göteborgs Stad och Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Alla besök på Mini-Maria är kostnadsfria och personalen har tystnadsplikt.