Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

E-tjänster och blanketter

Öckerö kommun har lanserat en portal för e-tjänster. E-tjänsterna är tillgängliga för alla invånare, företagare och föreningar dygnet runt. Genom inloggning med bank-id ger det dig en enkel och säker digital väg in i kommunen. Du får även en personlig översikt över dina ärenden på Mina sidor.

Gå till e-tjänstportalen och Mina sidorlänk till annan webbplats

Du kan fortfarande hitta alla blanketter och e-tjänster här men du kommer att länkas vidare till de nya e-tjänsterna där du kan logga in och spara dina ansökningar.

Din sökning * gav 62 träffar

Ämne

  • Barn och utbildning (3)
  • Besöka och uppleva (2)
  • Bo, trafik och miljö (62)
  • Företag och näringsliv (35)
  • Kommun och politik (3)
  • Kultur och fritid (2)
  • Omsorg och stöd (4)

Typ av service

  • Avfall och återvinning (10)
  • Bostadsanpassning (1)
  • Brandskydd (1)
  • Bygga nytt, ändra eller riva (11)
  • Cisterner (2)
  • Dialog och synpunkter (2)
  • Djur (2)
  • Ekonomi och fakturor (1)
  • Färdtjänst (2)
  • Kart- och mättjänster (1)
  • Livsmedelsverksamhet (8)
  • Matförgiftning (1)
  • Miljöfarlig verksamhet (17)
  • Mitt boende (11)
  • Parkeringstillstånd (1)
  • Servera alkohol (1)
  • Vatten och avlopp (3)
  1. Anmälan om störning

    Har du problem med boendemiljön ska du i första hand vända dig till din fastighetsägare eller till styrelsen i bostadsrättsföreningen där du bor. Fastighetsägaren har ansvar för underhåll och skötsel av fastigheten. Givetvis har

  2. Ansökan om röjning/fällning på kommunal mark

    Ansökan avser endast träd och buskar som står på kommunens mark. För information om kommunal mark kontakta kommunservice. Publicerad den: 2019-03-27 14.43 Vill du kontakta redaktören? X Namn Mail Din

  3. Ansökan om bostadsanpassningsbidrag

    Bostadsanpassningsbidrag kan ges till dig som har en funktionsnedsättning och äger eller har en bostad för permanent bruk. Det kan vara villa, radhus, hyresrätt eller bostadsrätt. Din funktionsnedsättning ska vara

  4. Beställning av ritning och karta

    Beställning av ritning Kommunen kan hjälpa dig att ta fram nuvarande situationsplaner, fasadritningar, planritningar och sektionslösningar som du kan använda när du ansöker om lov. Adress eller fastighetsbeteckning * (obligatorisk) Kontaktuppgifter *

  5. Ansökan om byte av parkeringsplats på Framnäs

    Här kan du göra en ansökan om byte av parkeringsplats på Framnäs. Publicerad den: 2019-07-22 13.51 Vill du kontakta redaktören? X Namn Mail Din synpunkt eller fundering Kontakt Vänd dig till kommunservice

  6. Ansökan om parkeringsplats på Framnäs

    Här kan du göra en ansökan om parkeringsplats på Framnäs. Publicerad den: 2019-07-22 13.52 Vill du kontakta redaktören? X Namn Mail Din synpunkt eller fundering Kontakt Vänd dig till kommunservice oavsett vad din

  7. Anmäl ägarbyte på fastighet med VA-anslutning och renhållningstjänst

    Här kan du göra flyttanmälan, uppge ägarbyte för vatten/avlopp och för sophämtning. Behöver du beställa ett nytt abonnemang kontakta kommunservice. Publicerad den: 2019-03-27 14.56

  8. Ansluta fastighet till kommunalt ledningsnät

    För att ansluta en fastighet till det kommunala ledningsnätet behöver du göra en anmälan till kommunen. Publicerad den: 2019-03-28 10.33 Vill du kontakta redaktören? X Namn Mail Din synpunkt eller

  9. Begäran om planbesked

    Om du vill att en detaljplan ska upprättas, ändras eller upphävas, måste du ansöka om planbesked. Information Bifoga en skiss över det planerade området och hur det är tänkt att användas, placering av byggnader, hushöjder,

  10. Kontrollplan för ärenden utan kontrollansvarig

    Ett förhandsbesked är inte ett medgivande till en byggnadsåtgärd. Ett förhandsbesked är i första hand ett medgivande till en nybyggnad på tomt utanför detaljplanerat område. Publicerad den: 2019-03-28 10