Skadegörelse på Kompassenskolan under helgen

Under helgen har flera fönster krossats på Kompassenskolan. Händelsen är polisanmäld.

Öckerö kommun ser allvarligt på skadegörelsen som varit mot en av kommunens skolbyggnader. Vi vill be alla att vara uppmärksamma om du ser eller hör något och tipsa polisen, säger Andréas Alderblad, säkerhetschef.

Du kan bidra till ökad trygghet

Vi behöver bli fler vuxna som ser och hör vad som händer på kvällar och helger på våra öar. Ta gärna promenader på kvällar och helger tillsammans med era barn eller med andra vuxna för att bidra till en ökad trygghet. Ha en dialog med barn och ungdomar i din närhet om de sett eller hört något på kvällar och helger.

Var med och nattvandra

Är du engagerad i en förening kan du bidra till föreningskassan genom att nattvandra.

Du som inte är med i någon förening kan nattvandra tillsammans med föreningen Nattvandring Öckerö.

Vill du veta mer? Nattvandring | Öckerö (ockero.se) Länk till annan webbplats.

Det här gör Öckerö kommun

Öckerö kommun arbetar med både brottsförebyggande och trygghetshetsskapande åtgärder för att minska problemen med skadegörelse. Genom projektet ”Trygg i Öckerö kommun” har kommunen en långsiktig samverkan mellan Hisingspolisen, Öckerö kommun och invånare. Utifrån en gemensam lägesbild arbetar vi tillsammans för ökad trygghet, minskad brottslighet och stärkt förtroende för polis och kommun.

Tipsa

Har du hört eller sett något? Tipsa polisen med vad du vet:

Tipsa om brott | Polismyndigheten (polisen.se) Länk till annan webbplats.

Brottsförebyggande arbete | Öckerö (ockero.se) Länk till annan webbplats.

Medborgarlöfte 2023 | Öckerö (ockero.se) Länk till annan webbplats.

Trygg och säker | Öckerö (ockero.se) Länk till annan webbplats.