Öppet hus i förskolan

Har du ett barn mellan 1-5 år som ska börja i förskolan under hösten? Då är det dags att skicka in en ansökan. Under vecka 11 har vi öppet hus på våra förskolor. Då öppnar vi upp våra lokaler för dig som går i tankarna att söka förskola till ditt barn.

Ansök om plats i förskola

Du ansöker via e-tjänsten Ansök om plats på förskola Länk till annan webbplats.. I ansökan anger du vilket datum du vill att barnet ska börja. Här kan du läsa mer om regler och avgifter för förskola Pdf, 389.6 kB.

Tider för öppet hus

11 mars 17:30-18:00
Björkö förskola

12 mars 16:00-17:00

Rörö förskola

12 mars 17:15-17:45

Högåsens förskola

Hedens förskola

12 mars 18:00-18:30
Brattebergs förskola
Fotö Förskola

Hälsö förskola

Vipekärrs förskola

Rätt till plats i förskola

Plats i förskola ska erbjudas barn som har fyllt ett år och vars vårdnadshavare arbetar, studerar, är arbetssökande eller föräldraledig för vård av annat barn. Plats ska också erbjudas om barnet har ett eget behov på grund av familjens situation i övrigt eller om de av fysiska, psykiska eller andra skäl behöver särskilt stöd i sin utveckling i form av förskola.

Du kan ansöka om förskola när som helst under året, men det är i augusti de allra flesta barn börjar. Det är också då vi har flest platser lediga eftersom barn som fyller sex år börjar förskoleklass och slutar på förskolan.

Vänd dig till kommunservice oavsett vad din fråga eller ditt ärende gäller.

Öckerö kommunservice
E-post: kommun@ockero.se