Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Konsumentvägledning

Hos Konsumentverketlänk till annan webbplats kan du få allmän information kring konsumenträtt och vägledning i ditt ärende. Du kan även få information om vart du kan vända dig i olika konsumentfrågor.

Har du köpt en vara och undrar om du får lov att reklamera? Eller är du väg att köpa en tjänst och undrar vad du ska tänka på? Svaret på det och mycket mer kan du få på Hallå Konsumentlänk till annan webbplats.

Innan du köper

Hallå Konsument hittar du många värdefulla tips och rådlänk till annan webbplats på vad som är viktigt att tänka på inför större eller mindre inköp.

Är du missnöjd efter köp

Kontakta först säljaren och klaga. Hjälper inte det, skriv ett meddelande via e-post eller brev till säljaren. Om ni fortfarande inte kommer överens kan du få råd och stöd på Hallå Konsumentlänk till annan webbplats.

Om du bara undrar

Kan jag ångra ett köp? Har jag inte 30 dagar på mig att betala en faktura? Hur stoppar jag abonnemanget på ringsignaler? På Hallå konsumentlänk till annan webbplats finns svar på de flesta frågor.

Senast uppdaterad: 2020-06-12 12.43

Publicerad: 2019-04-08 09.34




Kontakt

Vänd dig till kommunservice oavsett vad din fråga eller ditt ärende gäller.

Öckerö kommunservice
Telefon: 031-97 62 00
E-post: kommun@ockero.se

Besöksadress
Sockenvägen 13
Öckerö

Postadress
Öckerö kommun
475 80 Öckerö