Fortsatt skadegörelse - tipsa polisen

Den senaste tidens skadegörelse har tyvärr fortsatt, både mot kommunala fastigheter och mot privat egendom. Öckerö kommun tillsammans med polisen vill be alla att vara uppmärksamma om du ser eller hör något som kan kopplas till händelserna. Om du vet något - kontakta polisen. Du kan lämna ditt tips anonymt.

Krossat glas på glasdörr och plywoodskivor istället för fönster på röd byggnad.

Det pågår flera förundersökningar hos polisen med anledning av den omfattande skadegörelsen. För närvarande ligger kostnaden för skador på kommunala fastigheter på miljonbelopp. Troligen har en form av luft- eller kolsyrevapen använts vid flera av händelserna.

Nu behöver vi få stopp på skadegörelsen med hjälp av polisen. Öckerö kommun tillsammans med polisen uppmanar alla som ser eller hör något att tipsa polisen!

Tipsa polisen

Tipsa på www.polisen.se Länk till annan webbplats. eller genom att ringa 114 14. Vid pågående brott ska du ringa 112. Du kan vara anonym.