Snöoväder påverkar Öckerö kommun under onsdagen

SMHI har gått ut med en orange vädervarning för kraftigt snöfall samtidigt som vinden tilltar under onsdagsmorgonen. Varningen gäller för stora delar av Västkusten och Dalsland, inklusive Öckerö kommun. Varningen gäller 17 januari, kl. 5.00-13.00.

Hur kan det påverka dig?

• Mycket begränsad framkomlighet på vägar, särskilt i öppna landskap, som till exempel inte hunnit snöröjas eller på grund av trafikolyckor.
  • Förseningar inom buss-, tåg- och flygtrafiken samt inställda avgångar.
  • Sannolikt elbortfall i områden med luftburna elledningar, vilket även påverkar mobila nät för telekommunikationer.

Håll dig uppdaterad

Håll dig uppdaterad då väderläget kan komma att ändras. Du hittar information på smhi.se och genom att lyssna på Sveriges Radio P4.

SMHI.se Länk till annan webbplats.

Sveriges Radio, P4 Väst Länk till annan webbplats.

Du kan se varningar och stängningar från Trafikverket och Västtrafik på deras webbplatser.

Trafikverket.se Länk till annan webbplats.

Västtrafik.se Länk till annan webbplats.