Försenade fakturor för äldreomsorg

På grund av ett tidigare systemfel i vårt ekonomisystem har vissa fakturor för äldreomsorg skickats ut senare än normalt.

Det gäller fakturor för vård- och omsorgsavgift, matavgift för oktober samt för hyror i förskott för januari. De har förfallodatum 31 januari 2024. Ordinarie fakturor för perioden har även skickats ut.

Det innebär att många av mottagarna av fakturor för äldreomsorg har tre fakturor med förfallodatum 31 januari 2024 och en faktura med förfallodatum 2 februari 2024. Det är helt korrekt och beror på ett tidigare systemfel i Öckerö kommuns ekonomisystem. Vi ber om ursäkt för de eventuella problem detta orsakar.

Ansökan om anstånd

Om du har svårt att betala någon av fakturorna i tid kan du ansöka om anstånd med betalning. Det innebär att du önskar att få betala den senare. Om din ansökan godkänns förlänger vi fakturans betalningsdatum. Om du behöver söka om anstånd med betalning kontakta ekonomienheten via kommunservice.

Du når kommunservice på 031-97 62 00 eller kommun@ockero.se

Tidigare information om försenade fakturor:

Information om försenade fakturor (2023-12-19)